HISTORIA PRZEDSZKOLA
Uroczyste otwarcie Przedszkola Nr 26 w Elblągu miało miejsce 31 maja 1982 r. W uroczystości uczestniczyły władze miasta oraz przedstawiciele elbląskich zakładów, dzięki którym możliwa była adaptacja pomieszczeń przedszkola. Przedszkole oferowało wówczas sto miejsc. Na początku w placówce działały trzy grupy. Zgodnie z potrzebami miasta w kolejnych latach liczba grup wzrastała. W roku szkolnym 1985/1986 w przedszkolu były już cztery grupy. W roku szkolnym 1997/1998 zaczęła funkcjonować grupa piąta a w roku szkolnym 2005/2006 grupa szósta. I tak jest do dnia dzisiejszego. W okresie swojej działalności w przedszkolu sukcesywnie wykonywano remonty i doposażano sale w pomoce i zabawki. Przedszkole może poszczycić się wieloma nagrodami zdobytymi w różnych konkursach, w tym w konkursach plastycznych ogólnopolskich i międzynarodowych. Przedszkole zdobyło również wiele certyfikatów, a w roku szkolnym 2014/2015 nagrodę Prezydenta Miasta.
MISJA
„PRZEDSZKOLE BEZPIECZNE I PRZYJAZNE, UMOŻLIWIAJĄCE WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEMU DZIECKU”
W związku z tym przedszkole dąży do:
- zapewnienia wychowankom wspólnej, twórczej zabawy i edukacji w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych,
- diagnozowania i rozwijania umiejętności dzieci, motywowania do samodzielności,
- wspomagania dzieci w jego indywidualnym rozwoju poprzez rozwijanie uzdolnień i zainteresowań, a także wspomaganie dzieci z różnego rodzaju trudnościami i deficytami,
- budowania atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym,
- wdrażania dzieci do zachowań społecznie akceptowanych opartych na wartościach takich jak: miłość, dobro, piękno, szacunek dla drugiego człowieka, zachęcanie do wolontariatu,
- kształtowania u dzieci odporności emocjonalnej, umiejętności radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych,
- rozwijania umiejętności społecznych, które warunkują poprawność relacji z dziećmi i dorosłymi,
- wdrażania zdrowego i ekologicznego stylu życia,
- rozwijania sprawności fizycznej,
- wprowadzania dzieci w świat sztuki i rozwijanie umiejętności prezentowania obserwowanej rzeczywistości, odczuć poprzez różne formy ekspresji artystycznej,
- kształtowania poczucia przynależności regionalnej i narodowej,
- efektywnego angażowania rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji,
- promowania działalności przedszkola w środowisku lokalnym.
WIZJA
ABSOLWENCI PRZEDSZKOLA SĄ OTWARCI, TWÓRCZY, KOMUNIKATYWNI, PRZYGOTOWANI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE
- Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego podmiotowość prawa oraz wszechstronny rozwój osobowości.
- Przedszkole zapewnia opiekę i wspomaga rozwój w bezpiecznym i zdrowym środowisku.
- Oferta edukacyjna przedszkola inspiruje wychowanków do ciekawości poznawczej oraz zachęcają do samodzielnej aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej i językowej.
- Wychowankowie cechują się otwartością, kreatywnością, samodzielnością oraz życzliwością do świata i ludzi.
- Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom.
- Przedszkole indywidualizuje rozwój wychowanków z uwzględnieniem spontanicznej aktywności dziecka w sferze poznawczej, emocjonalno-społecznej i fizycznej.
- Przedszkole promuje indywidualne talenty i uzdolnienia dzieci.
- Nauczyciele dążą, aby każdy absolwent przedszkola osiągnął sukces szkolny i umiał radzić sobie z porażkami.
- Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
- Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
- Przedszkole posiada kompetentną, zaangażowaną z nowatorskim podejściem do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym kadrę pedagogiczną.
- Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego.
- Stosowane aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola.
- Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy.